Gdy klient nie odbiera przesyłki za pobraniem?
Czy klient musi odebrać towar, który kupił przez internet?
Dla niektórych klientów wybór przesyłki za pobraniem zdaje się stanowić synonim wydłużenia czasu na zastanowienie się nad swoim wyborem. Niektórzy zmieniają zdanie już po złożeniu zamówienia (np. z powodu zakupienia podobnego produktu w innym miejscu) i po prostu nie odbierają wysłanej do nich paczki. Należy jednak podkreślić, że samo dokonanie zakupu w sklepie internetowym ? również w przypadku, gdy nie regulujemy należności natychmiast ? jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. O ile regulamin sklepu nie stanowi inaczej, w tym momencie dochodzi do przeniesienia własności zakupionej rzeczy na klienta. Kodeks cywilny nie pozostawia wątpliwości co do tej kwestii:
Art. 535 Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Cały artykuł na stronie Rzetelny Regulamin
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii ARTYKUŁY